6# Positive CBT
פסיכולוגיה קוגניטיבית-התנהגותית-חיובית בשדה הפסיכולוגיה החינוכית
קהל יעד
אופי הסדנה
תקציר
“אתה אמיץ יותר ממה שאתה מאמין, חזק יותר מאיך שאתה נראה וחכם יותר מכפי שאתה חושב” (פו הדוב, א.א. מילן)
דמיינו לעצמכם עולם שבו נוכל לזהות את החוזקות האישיות והמקצועיות שלנו, ואת אלה של המטופלים והצוותים החינוכיים, ונוכל להציע להם דרכים מגוונות כיצד לממש אותן, באופן שיעלה את תחושת המסוגלות, משמעותיות, ערך, ביטחון עצמי, רווחה נפשית וחוסן; נשמע לכם כמו חלק מחלום?…
מחקרים רבים מראים שזה אפשרי באמצעות פרקטיקות קוגניטיביות-התנהגותיות-חיוביות המיושמות, הן בסביבת הבית והן בסביבה המקצועית. מנקודת מבט זו, Positive CBT הינה גישה המשלבת את ממצאי המחקר והכלים הטיפוליים של הפסיכולוגיה החיובית (PP) והטיפול הממוקד פתרון בעיות (SFBT), בתוך מסגרת של הבנה וכלים קוגניטיביים התנהגותיים ((CBT. תכליתה של תפיסת עולם מקצועית ייחודית זו, היא לזהות את היכולות והחוזקות, להעצים כוחות ומשאבים, למקד את הקשיים, לעודד חיפוש יזום אחר פתרונות, להקפיד על העצמת תחושת המסוגלות ולחדד את תחושת מיקוד השליטה הפנימי של הילד או המבוגר, לכל אורך התהליך.
Positive CBT הינה גישה חוצת אבחנות ותרבויות, רווחת בעולם, הכוללת הבנה וכלים המתאימים להתערבות פרטנית, קבוצתית ומערכתית. גישה זו נחשבת חלק מהגל הרביעי בטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי (CBT). היא מכוונת לעתיד, מוסיפה התמקדות ביכולות, ערכים, כישורים והזדמנויות חדשות, שניתן להטמיע בחיי היום יום, במצבים של שגרה ומשבר.
אם מעניין אתכם להכיר את הגישה של Positive CBT, לגלות את החוזקות האישיות והמקצועיות שלכם, להתנסות באופן חווייתי ויצירתי, להכיר מגוון כלים יישומיים אשר ניתן לשלב בטיפול והתערבויות פרטניות ומערכתיות עם ילדים, הורים וצוותים חינוכיים, מוזמנים להשתתף בסדנה/השתלמות מרחיבת אופקים, המקדמת התפתחות אישית ומקצועית.
