15# סמכות חדשה ומשמעותית להורים, למורים וגם לפסיכולוגים
קהל יעד
אופי הסדנה
תקציר
עקרונות הסמכות החדשה שיוצגו בסדנה זו, מאפשרים להורים, מורים ופסיכולוגים להתמודד עם מנעד רחב של התנהגויות ילדים ונוער, החל מתוקפנות ואלימות ועד לדיכאון והמנעות.
מושג הסמכות, מגדיר מערכת יחסים בין שתי דמויות שאינן שוות כח – קרי, מערכת יחסים בין הורה לילד, בין מורה לתלמידה, בין פסיכולוגית למטופל וגם… בין מנחי הסדנה למשתתפיה.
לתפיסתנו, בסופו של יום, תפקידה של דמות הסמכות, הוא לבנות מערכת יחסים בה ״הכפופים לסמכותה״, יחושו, רצויים, מובנים ובטוחים.
נקודת המוצא של הסדנה, תהיה השאלה כיצד ניתן לממש זאת, תוך בניית נוכחות פרו אקטיבית וסמכותית.
במהלך הסדנה, יוצגו טכניקות טיפול, המבוססות על עקרונות הסמכות החדשה (הכרזה, התיישבות, מפגש תומכים, פעולות תיקון ועוד). תוצג התפיסה הקלינית בבסיס כל טכניקה טיפולית ואופן יישומה במרחבים שונים – בבית, בביה״ס ובקליניקה.
כיוון שלטעמנו, הדרך הטובה ביותר ללמידה, עוברת דרך משחק וחוויה, משתתפי הסדנה המעוניינים בכך יוזמנו להתנסות במשחקי תפקידים, שיאפשרו לחוש את מגוון האפשרויות, בכלים שילמדו.
אם החלטת להרשם לסדנה, האחריות שלך תהיה לשתף ואולי אף לשחק והאחריות שלנו כמנחים, תהיה לדאוג לכך שיהיה חווייתי, מרתק ומעניין.
עקרונות המודל שלנו מכירים בכך, שבתקופתנו, מורכב וקשה יותר להיות דמות סמכות (חדשה), אבל כדמויות אלו, במסגרת הסדנה הנוכחית, אנו מאמינים ומשוכנעים שביחד נצליח.

