61# מבובה רוסית לקליידוסקופ –
גישה פסיכודינמית-מערכתית לעבודת הפסיכולוגים החינוכיים במערכות
קהל יעד
אופי הסדנה
תקציר
המעבר מהבנה פסיכודינמית (או פסיכואנליטית) של היחיד להבנה פסיכודינמית של מערכות אינו טריוויאלי וכרוך ביותר מאינטואיציה.
הפסיכולוג/ית החינוכי/ית הבכיר/ה נדרש/ת לעשות מעברים תכופים בין תפקידים שונים של טיפול, אבחון, הדרכה, עבודה עם מערכת, ריכוז ופעמים רבות גם של ניהול.
בעקבות הכתיבה של ביון על קבוצות התפתחה גישה תיאורטית שלמה שמספקת היוריסטיקות להבנה של מערכות ושל יחידים בתוך מערכות. גישת יחסי קבוצות מתבוננת על המערכת ממקומות שונים של הקליידוסקופ, באמצעות החומר הנגיש לנו בזמן נתון. זאת, על מנת להגיע לעמדה האינטגרטיבית הנדרשת בכדי ליצור קשר משמעותי עם הדמויות המרכזיות במערכת ועל מנת ליזום ולתכנן התערבויות אפקטיביות.
הסדנה שלהלן תשלב תיאוריה, התנסות ועבודה עם מקרים שיביאו המשתתפים מהשטח, תוך התייחסות לחיפוש מתמיד אחר העמדה המקצועית הרצויה לפרופסיה. זאת, על מנת להרחיב את היריעה של החשיבה, להעמיק ולבסס את ההבנה של התיאוריה והפרקטיקה של הגישה הפסיכואנליטית-מערכתית (גישת יחסי-קבוצות), וכן על מנת לתת למשתתפים כלים למחשבה ולהתמודדות עם הדרכה ועם ניהול של שפ”חים.
הסדנה תתחיל ביום שלישי.
