60# להנהיג מתוך הקשבה – זהות ניהולית, דיאלוג רגשי ואתגרי הניהול בשפ”ח
קהל יעד
אופי הסדנה
תקציר
מנהלי השירותים הפסיכולוגיים החינוכיים פועלים בזירה מקצועית ייחודית, הדורשת מהם להתמודד במישורים שונים (צוות, מסגרות חינוך, רשות ומשרד החינוך) תוך כדי שלוב בין הבנה קלינית ומערכתית לבין יכולות ניהוליות וארגוניות.
בתוך מציאות מורכבת זו הסדנה תזמין את המשתתפים לעצור לרגע, להתבונן פנימה ולשאול: מהי הזהות הניהולית שלי? מהו האני המאמין שמנחה אותי? מהם שורשי הסמכות שלי כמנהל/ת ומהן דרכי ההתמודדות שלי מול האתגרים השונים במישורים השונים.
דרך שאלונים ייחודיים, תרגולים קבוצתיים וניתוח אירועים, נעמיק בהבנת הדיאלוג הרגשי בין המנהל/ת לבין אנשי ונשות הצוות על בסיס מודל ניהול הומני ייחודי המצוי בזיקה לתיאוריות הפסיכולוגיות המוכרות.
נעסוק במאפייניהם הרגשיים של אנשי הצוות ובשאלת עמדתם כלפי סמכות, נבחן כיצד מתרחש דיאלוג רגשי בין מנהל/ת לעובד/ת, איך הוא בא לידי ביטוי במצבים טעונים רגשית ואיך הוא משפיע על הנעה, תפקוד, שייכות וסיפוק.
כמו כן, נעלה סוגיות ייחודיות לניהול שפ”ח- האם ניהול שפ”ח הוא ניהול “רך”? מהי יעילות בעבודת השפ”ח ? מהי אפקטיביות בעבודת השפ”ח? איך יוצרים איזונים בין צרכי הצוות לצרכי המערכת? בין גישה טיפולית לגישה מערכתית, ובין מקצועיות לבין שיקולים פוליטיים וארגוניים.
הסדנה תתנהל באווירה חווייתית, תוך דגש על השתתפות פעילה, שיתוף, למידה מעמיתים, ועיבוד אישי ומקצועי. היא מיועדת למנהלות , מנהלים , בעלי תפקידים ומיועדים לניהול -המבקשים לחדד את זהותם הניהולית, להבין לעומק את מערכות היחסים בצוות ועם הצוות ולהוביל מתוך חיבור, בהירות וחוסן רגשי.
