46# הרצף האוטיסטי ברצף הפסיכולוגי: אבחון, טיפול ועבודה מערכתית
קהל יעד
אופי הסדנה
תקציר
עם העלייה המתמדת והמואצת בשיעורי האבחנה של הפרעות בספקטרום האוטיסטי בעולם ובארץ, אנו חייבים לרכוש במהירות מומחיות בתחום כדי להתמודד עם קשת המופעים, מגוון הצרכים ורצף המענים הנדרשים לילדים עם הפרעות ברצף האוטיסטי. בסדנה, ננסה לתת בסיס מעמיק להבנת התופעה המגוונת, ולידע הרב הנדרש מפסיכולוגים הפועלים במערכות חינוכיות וטיפוליות עם ילדים בספקטרום ומשפחותיהם. נתייחס למורכבות של ילדים (וילדות ובוגרים…) על הרצף האוטיסטי, נבין את הגורמים האמיתיים לעליה בשיעורי האבחנה, נעמיק במורכבות תהליכי האבחון, נדון בגישות העבודה הטיפוליות הייחודית הנדרשות עם ילדים בספקטרום האוטיסטי ומשפחותיהם ואף נפרוש ונעסוק במורכבות של העשייה המיוחדת במסגרות של החינוך המיוחד ובמודלים של שילוב בחינוך הרגיל. כל זאת על מנת לאפשר לפסיכולוג החינוכי עמדה מקצועית אינטגרטיבית מבוססת ידע, ביקורתית ומודעת לתופעה עצמה והבנתה האמפטית בהקשר לתהליכים פסיכו-סוציאליים תרבותיים הקשורים למעשה לליבת עיסוקינו. שאלות סביבה ותורשה, השפעת כוחות וחולשות, תחום הנורמטיבי והלקוי, מדיניות שילוב והדרה, התקשרות וחברת השווים, וכל השאלות הגדולות של עבודתנו הדורשות בשלות אינטגרטיבית להחזקת תהליכי אבחון וטיפול, התערבות נכונה עם אנשי החינוך והטיפול של הילד עם אוטיזם, הליווי של משפחות בהתמודדות מורכבת והכרת המדיניות במסגרות.
הסדנה תכלול מצגות, ספרות נבחרת וסרטונים. המשתתפים מתבקשים להביא תיאורי מקרה ודוגמאות מעבודתם.
מיועדת לפסיכולוגים מומחים ומדריכים, בעלי נגיעה ועניין (וסקרנות רבה) בתחום הפרעות התקשורת.
