1# המשחק- ביטוי של הלא מודע או מפגש אינטרסוביקטיבי
קהל יעד
כולם.ן
אופי הסדנה
עיוני – טיפול (סדנת למידה בנושאים הקשורים לפסיכותרפיה)
תקציר
המשחק מהווה כלי מרכזי בעבודה הטיפולית עם ילדים, אמצעי של הבעה, תקשורת של ביטוי עולמו הפנימי של הילד ודרך לאבריאקציה של רגשות ואירועים טראומטיים. עם זאת, דרכי העבודה עם המשחק בחדר הטיפולים מגוונות ומשתנות מתוך עמדות תיאורטיות שונות.
נעסוק בסדנה זו, שהינה תיאורטית ומשלבת וינייטות טיפוליות של המשתתפים, בדרכים השונות בהבנת המשחק הטיפולי.
מגישותיהן הפרשניות של אנה פרויד ומלאני קליין, דרך PLAY THERAPY של וירג’יניה אקסליין, עמדתו של ויניקוט, המשחק הדיירקטיבי של סולומון, עמדתו האינטרסובייקטיבית של פרנקל וגישתו של פרו על פי ביון.
המשתתפים מתבקשים להביא עמם חומר מפגישות טיפוליות משלבות משחק.

מנחה
אבי שרוף
פסיכולוג קליני ומדריך, מרצה באוניברסיטת תל אביב.
מרכז את התוכנית לפסיכותרפיה לילד ולנוער בבית הספר לעבודה סוציאלית אוניברסיטת תל אביב, חבר בוועדת ההוראה של תוכנית הפסיכותרפיה בבית החולים ברזילי, פסיכולוג ראשי במכון טמיר, ולשעבר פסיכולוג ראשי בבית החולים נס ציונה.