52# הגישה הנרטיבית -עקרונות וטיפול
קהל יעד
טרום מתמחים.ות/מתמחים.ות בשנה ראשונה ושניה,
מתמחים.ות משנה שלישית ואילך, מומחים.ות
אופי הסדנה
חוויתי (דגש על חוויה והתנסות של המשתתפים.ות)
תקציר
בסדנה זו נעסוק בפיתוח העמדה הטיפולית הבסיסית ובהקניית הכלים המעשיים ע”פ הגישה הנרטיבית של מייקל ווייט ודיוויד אפסטון. היא מניחה שהאדם הוא המומחה לחייו והמטפל הוא המומחה בתהליך. מתוך גישה זו נגזרות עמדות של סקרנות וכבוד, שיתופיות, שקיפות, העצמה של הפונה והגדלת תחושת הבחירה שלו.
בעזרת כלים אלה מנסה המטפל הנרטיבי לחפש סיפורים אלטרנטיביים לסיפור הבעייתי בהם יככבו מיומנויות וידע חיים של המטופלים.
הגישה הנרטיבית תוצג דרך למידה ותרגול חווייתיים של חלק מהאמצעים הטיפוליים הנרטיביים.
יוצגו יישומים מגוונים ויושם דגש מיוחד על התמודדות עם אתגרי התקופה הנוכחית

מנחה
רחל פארן
פסיכולוגית חינוכית וקלינית מדריכה, עבדה ומדריכה בשרותים פסיכולוגיים חינוכיים ומרכז לבריאות נפש, קליניקה פרטית ומנחה סדנאות.
המנחה, ביחד עם שותפה המנוח ישי שליף, יסדו וניהלו את מרכז קס"ם – להוראה, הדרכה וטיפול שיתופיים. במסגרתו הירצו והינחו סדנאות בטיפול נרטיבי, חקר מוקיר ותכנית קשר לדיאלוג רב-תרבותי בארץ ובחו"ל.