39# אבחון – מחוץ לקופסא
קהל יעד
אופי הסדנה
תקציר
תהליכי אבחון והערכה הם בליבת תהליך הכשרתו ועבודתו של הפסיכולוג החינוכי, אבל ‘יחסי הציבור’ שלהם טעונים שיפור. מטרת הסדנא להעשיר את החשיבה האבחונית ואפילו ליהנות מהתהליך.
במהלך הסדנה נתעמק בתהליכי אבחון וחשיבה אבחונית, נשכלל את יכולת האינטגרציה והכתיבה ונשאף לחבר את התהליך האבחוני וממצאיו לתפקוד התלמיד במציאות היום-יומית ולמתן המלצות להתערבות.
ניתן מקום לתהליך האינטייק כבסיס להערכה ולשימוש בשאלונים ככלי לסינון ראשוני. נתעמק בהיבטים רגשיים, תוך התייחסות לעולה באבחונים נוכח מצב החירום המתמשך. נדון במתן אבחנה ואבחנה מבדלת.
נדבר על הרצפים השונים: משאלת האבחון לתהליך הסיכום, מהקוגניטיבי לרגשי, מהתאמות בדרכי הוראה להתאמות במבחנים ועוד.
בעיקר, נשחק עם חומרי האבחון, נתבונן מעבר למספרים ונרכיב ביחד את הפאזל שהוא הילד השלם.
הסדנה מיועדת למתמחים ותיקים בוגרי קורס ל”ל א+ב, ולמומחים צעירים אשר רוצים להעמיק בתהליכי הערכה. לקראת הסדנה המשתתפים מוזמנים לשלוח למנחות מקרה אבחוני – דוח או טיוטה, כבסיס לתהליכי למידה במסגרת הקבוצה.

